Вівторок, 21.11.2017, 07:33
Вітаю Вас Гість | RSS

Конотопський НВК:
ЗОШ І ступеня-ДНЗ


Меню сайту
Категорії розділу
файли [2]
Уроки [7]
Методичні розробки уроків, презентації
Статті [3]
Доповіді, виступи
Проекти [2]
Проектна діяльність
Виховні заходи [5]
Методичні розробки виховних заходів, презентації
Форма входу
Нормативна база








Корисні сайти




























Каталоги
регистрация сайта в каталогах ремонт квартиры своими руками

Каталог статей

Головна » Файли » Уроки

Урок розвитку зв’язного мовлення з використанням ІКТ 2 клас
[ Викачати з сервера (12.22Mb) ] 09.04.2012, 03:11

Урок розвитку зв’язного мовлення з використанням ІКТ

ТЕМА. Складання розповіді з використанням допоміжного матеріалу

За вікном летить сніжок

МЕТА. Розвивати уміння складати розповідь за опорною групою лексики, добирати влучні слова для передання власних спостережень , вражень, почуттів, вчити творчо зображувати те, що вражає уяву, формувати початкові уміння складати зв’язне письмове висловлювання, виховувати любов до рідної природи.

Обладнання.Зошит з розвитку зв’язного мовлення, 2клас , К.І.Пономарьова, мультімедіапроектор, екран, ноутбук , нетбуки для кожного учня, картки з опорною групою лексики, різнокольорові капелюшки(шапочки-менторки), малюнки для розфарбовування.

Хід уроку

I.ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП.

Учням заздалегідь дається завдання поспостерігати за станом природи взимку, а саме –як приходить зима, ,,побачити” зиму, що і як змінюється в навколишньому середовищі.У процесі настанови доцільно спрямувати увагу школярів на те, щоб вони запам’ятали чи зафіксували , яким було небо, сонечко, якою стала земля після першого снігу, як падав сніг

 

II.РОЗМИНКА:створення психологічного клімату на уроці

Це було темного зимового вечора. Сонце сховалося за обрій. Зарожевів сніговий килим. Стало тихо-тихо. Замерехтіли зорі в глибокому небі...

Раптом з півночі насунула темна хмара. Пливе над снігами. Потемнів сніговий килим. Падають сніжинки на землю. Тихо лягають на поле, на ліс, на дорогу. Я прислухаюсь до тихого снігопаду і чую ніжний дзвін...

Що воно дзвонить? Іду, прислухаюся. Дзвін лине від маленької ялинки, що росте у нас на шкільному подвір’ї. Вслухаюся і дивуюся. То дзвенять маленькі сніжинки. Висять на ялинкових гілочках, доторкаються одна до одної, немов срібні дзвіночки. І дзвенять, дзвенять...(В.Сухомлинський. Як дзвенять сніжинки)

 

III.Обґрунтування навчання

1 Повідомлення теми та мети уроку

-Сьогодні урок розвитку зв’язного мовлення. Ми будемо вчитися складати розповідь за власними спостереженнями, використовуючи влучні слова. А в  кінці уроку ви зможете побувати в ролі вчителів, одягнувши  чарівні капелюшки. Пам’ятаєте легенду про старого Майстра, яку я вам читала? Він залишив у спадок своїм синам лише кольорові капелюшки. Діти майстра виросли дуже різними, але гарними людьми.. Бажаю і вам навчитися творити і невідступно йти до поставленої мети.

 

-Як ви вважаєте, для чого у школі проводяться спеціальні уроки зв’язного мовлення?

-На таких уроках ми вчимося правильно говорити, висловлювати свої думки.

-Яким мовленням користуємось на таких уроках?

-Усним та писемним.

-Яким повинно бути писемне мовлення?

-Писемне мовлення повинно бути каліграфічним, розбірливим, охайним.

-Які вимоги є до усного мовлення?

-Усне мовлення має бути чітким, виразним, правильним, зрозумілим.

 

2.Вправа для відпрацювання техніки мовлення.

Вчитель: - Хто хоче розмовляти?

Діти: - Той мусить вимовляти.

Вчитель: - Виразно, чітко, вміло!

Діти: - Щоб всім було зрозуміло!

 

3.БЕСІДА з метою узагальнення спостережень учнів

В небі хмара пролітала,

Білий пух порозсипала,

Він на землю тихо ліг.

Називають його( сніг).

 

-Яка пора року прийшла у наше місто?(Демонстрація слайдів)

-Чарівниця-зима завітала у наше місто.

-Які зміни у природі відбулися? Як змінилося наше місто з приходом зими?

-Сонечко нижче стоїть над горизонтом. Воно менше зігріває землю.

-Дерева стоять засніжені.

-За вікном летить сніжок.

 

Ми всі спостерігали,

Як, ніби крадькома,

Знов на зміну осені

До нас прийшла зима.

То ж зараз поспілкуємось,

Згадаємо зараз ми,

Які у вас є враження

Від подиху зими?

 

-Які кольори використовують художники, зображуючи зиму? (Демонстрація слайдів)

-Це чисті, світлі, холодні кольори.

-Як же прийшла зима?

-Пригадайте, що ви відчули, коли випав перший сніг?

-Куди падали сніжинки?

(Розповіді дітей)

 

Взимку, як у казці, усе може бути:

Диво можна помітити, чудо - відчути.

Зиму можна не тільки побачити,

Зиму можна навіть почути!

 

-Чи помічали ви красу сніжинок? На що вони схожі?

-Зараз ви побачите незвичайний снігопад. Ви  побачите, який вигляд мають сніжинки під мікроскопом. А почути зиму нам допоможе чудова музика П.І.Чайковського. Усі сніжинки схожі одна на одну, як сестри, але в кожної - своє вбрання.(Демонстрація слайдів)

Коли вони летять, схожі на пух. А придивишся ближче - як зірочки. На сонці сніжинки іскряться, ніби срібло. І ось з’являється чудова красуня у білому, розшитому сріблом кожушку, в кришталевих чобітках і зі срібною діадемою на голові. Довгі білі коси її спадають до самої землі, а в кожній косі мерехтять срібні зорі.

 

-На що схожі сніжинки?

-Про яку красуню я розповіла?

-Як розумієте значення вислову ,,у кожній косі мерехтять срібні зорі”? (Сніг іскриться, як зорі вночі)

 

Ви послухали зиму, і можна сказати,

Що ви вже готові фантазувати.

То ж уявіть, ніби вас, діточок,

Хтось перевтілив, наприклад, в ...сніжок,

Потім –на деревце чи на хмаринку,

Згодом – на білу пухнасту сніжинку.

Що чує дерево? Що бачить хмаринка?

З ким хоче дружити маленька сніжинка?

 

Комунікативне завдання "Уяви себе”(ТРКМ)

Уяви себе сніжинкою, хмаркою, засніженою ялинкою, сонечком взимку тощо.

-Що бачиш навкруги?

-Що чуєш?

-З ким дружиш?

-Кого боїшся?

-Про що мрієш?

Розповіді дітей.

 

Ми побачили і почули зиму, і допомогли нам у цьому художники і композитори. ,,Відчути зиму нам допомагають також і письменники.

 

IV.АКТУАЛІЗАЦІЯ.

Мовленнєва підготовка до написання твору

1.Складання асоціативного куща.

Щоб скласти розповідь про зиму, спочатку треба підібрати такі слова, які допоможуть нам розповісти про цю чудову пору року.

 

Коли слово ЗИМА всі вимовляємо,

Що ми, діти, з вами в цей час уявляємо?

Всі ,,зимовіслова швиденько згадаємо -

І асоціативний кущик складаємо.

 

Які слова виникають у вашій уяві, коли чуєте слово ЗИМА?

Діти складають асоціативний кущ.(Маркерами пишуть слова, які спали на думку і прикріпляють на магнітну дошку: мороз, вітер, хмарки, сніг, завірюха, метелиця ,сніжинки тощо)

 

А який кущик пропонує сама зима?(Слайд)

 

2.Робота в зошитах

Розгорніть зошити на с.15.Знайдіть завдання 2.

Допоможемо Чомучці дописати ряди слів

(за зошитом з розвитку мовлення К.І.Пономарьової)

-Сніг (який?)лапатий,...,...,...

-Сніг (що робить?)опускається,...,...,...

-Хмари (які?)волохаті ,...,...,...

-Хмари (що зробили?)з’явилися,…,...,...

-Земля вкрилася(чим?)ковдрою,...,...,...

 

3.Перевірка роботи.

 

4.Усно складіть речення з цими словами. Скористайтеся тематичним словничком.(Зошит з розвитку зв’язного мовлення, с.52)

 

-Лапатий сніг падає на темну землю.

-На небі зявилися волохаті хмари.

-Високо в хмаринці народилася сніжинка.

-Сніг вкрив землю білою скатертиною.

-Молодці, діти! А Знайко хоче перевірити, чи вмієте ви добирати влучні слова і вставляти їх у речення.

 

V.РОБОТА З НЕТБУКАМИ

 

Ми залюбки з нетбуком працюємо,

Над текстами, тестами разом мудруємо.

 

ТЕСТ. Про зимову пору прочитай,

Слова, що випали, додай.

 

Завдання - вставити в речення влучні слова.

1.Вставити потрібні слова

В лісі насипало багато___________снігу .

А)пухкого

Б)сірого

В)теплого

 

Дерева одягли__________вбрання.

А)зелене

Б)казкове

В)різнокольорове

 

В повітрі пахне__________.

А)димом

Б)весною

В)морозом

 

Це __________створила таку красу.

А)весна

Б)зима

В)осінь

 

Молодці, діти.

-Які речення запам’ятали?

- Після чудової роботи можна і відпочити.

VI.Фізкультхвилинка

 

В які ігри взимку ми граємо,

Таку фізкультхвилинку розпочинаємо.

Летять сніжинки вниз-

Підкинемо їх вгору.

У кучугурі сніговій ми вириємо нору.

На стежечці біленькій потупаємо трішки.

Надворі бабу зліпимо.

Яка вона заввишки?

Швиденько сніжку зліпимо,

Далеко її кинемо,

На руки ми подихаємо, потремо їх, зігріємо.

 

VII.Усвідомлення змісту. Написання твору

 

1.А тепер можна складати розповідь

 

-Пригадаємо, з яких частин складається текст.

-Про що розповідається в зачині?

-Що можете сказати про основну частину?

-Якою може бути кінцівка?

-Прочитайте кінцівку. Про що ви будете розповідати в основній частині?

-Як записується кожна частина тексту?

 

2.Орфографічна підготовка

 

Повторимо і запамятаємо правила написання деяких слів.

(На маркерній дошці-словничок)

-Зверніть увагу на написання слів: вбрання (подовження приголосних), срібно-білі (це правило ви будете вчити у 7 класі), казкове (дзвінкі звуки в українській мові перед глухими вимовляються дзвінко).

 

 3.Самостійна творча робота

 

А тепер ми всі готові

В зошит записати твори.

-Спробуємо скласти текст і записати 2-4 речення основної частини. Можна використовувати слова з попереднього завдання, а також зі словничка на сторінці 52.Дістаньте з папок картку зеленого кольору.

 

Зачин. Завітала у гості зима-чарівниця.

Основна частина .Опорні слова :снігова хмара, затанцювали  сніжинки, наче пух, як зірочки, білою ковдрою, казкове вбрання, срібно-білі.

Кінцівка. Це зима створила таку красу!

 

VIII.Самоперевірка

IX.Перевірка та редагування творів.

Зачитування творів учнями, редагування, корекція. (Чудовий твір написала...,треба доопрацювати твір....)

 

X.Домашнє завдання.

Записати вдома твір, доопрацювати, розфарбувати малюнки.

Уяви, пофантазуй,

Щось цікаве домудруй,

Зиму сніжну домалюй,

Дома твір відредагуй.

 

XI.ПІДСУМОК УРОКУ.РЕФЛЕКСІЯ

1.Оцініть свою роботу на уроці. Візьміть у папці налипки - ніжки та долоньки. Хто вважає, що він зробив крок до вершини знань, досяг успіху на уроці, виберіть ніжку, хто вважає, що йому  ще потрібна допомога вчителя, виберіть також і долоньку. Хто затрудняється дати відповідь на запитання, виберіть тільки долоньку.

Бачу, що ви критично оцінили свою роботу. Тепер можна і капелюшки надівати.

 

2.Метод ,,Різнокольорові капелюшки”.(Технологія розвитку критичного мислення)

 

Ми капелюшки чудові вдягаємо,

І вчителями себе уявляємо.

Аналіз уроку розпочинаємо -

Які результати ми зараз маємо?

 

На партах лежать різнокольорові картки. За кольором цих карток діти вибирають капелюшок-менторку певного кольору, об’єднуються в групи.

Картки-підказки

Білий

-Тема уроку.

-Які знання відтворили?

-Які нові зання отримали?

-Чи всі працювали активно?

Чорний

-Що заважало працювати успішно?

-Що заважало вчителю?

-Чи хотіли б ви щось змінити на уроці?

Жовтий

-Оптимістичні сторони

Синій

-Що корисного ви винесли з уроку?

-Чи можете сказати, що цей урок важливий для вас?

-Де зможете використовувати набуті знання?

Червоний

-Настрій учнів.

-Настрій вчителя.

Зелений

-Відтворення уроку у вигляді пантоміми, вірша.

 

Білий день дарує білу ласку

І розповідає білу казку.

В розкішних білих платтях балерини -

Молоденькі сосни та ялини.

Під ногами біле покривало,

Небо й те молочно-сивим стало

 

Сплять над озером ялини,

Як сестрички в сновитку.

Біла вихола хустинки

Їм зіткала нашвидку.

А берізка, мов лілея,

В платті з ніжних пелюсток.

Замість бантика у неї

З клена вирваний листок.

Де калина, де шипшина,

Де черешенька мала...

Все зима запорошила,

Запушила, замела.

 

2.Слово вчителя.

Я дякую вам за урок.

-Ви у мене молодці!

-Ми-молодці!

-Ви-розумні!

-Ми-розумні!

-Ви-найкращі!

-Ми-найкращі!

-Я люблю вас!

-Ми любимо вас!

 

...Сніжинки...Вони такі загадкові, коли дивишся на них зблизька. Але через декілька хвилин, упавши на теплу поверхню, сніжинка втратить свою унікальний вигляд, який уже ніколи не повториться. Вона стане маленькою крапелькою. Будьте і ви отакими маленькими крапельками і проростайте колосками знань.

А гостям ми хочемо подарувати цей унікальний витвір природи, який тримали теплі дитячі долоньки,  як нагадування про те, що життя мінливе, треба берегти кожну його хвилину, адже вона може ніколи не повторитися. Нехай ваше життя буде легким,  як ці сніжинки!

 

Вчитель вищої категорії, старший вчитель Костіна Олена Юріївна,

м. Конотоп, 2 клас

 

Презентація до уроку додається

Категорія: Уроки | Додав: konotopnvk
Переглядів: 10384 | Завантажень: 707 | Рейтинг: 2.7/9
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
блок Goo
Педпреса
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Погода
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Карта відвідувачів