Вівторок, 26.09.2017, 08:20
Вітаю Вас Гість | RSS

Конотопський НВК:
ЗОШ І ступеня-ДНЗ


Меню сайту
Категорії розділу
файли [2]
Уроки [7]
Методичні розробки уроків, презентації
Статті [3]
Доповіді, виступи
Проекти [2]
Проектна діяльність
Виховні заходи [5]
Методичні розробки виховних заходів, презентації
Форма входу
Нормативна база








Корисні сайти




























Каталоги
регистрация сайта в каталогах ремонт квартиры своими руками

Каталог статей

Головна » Файли » Уроки

Основи здоров’я 1 клас Тема. Цінуй життя і здоров’я
09.04.2012, 01:49

Тема: Цінуй життя і здоров’я

Мета: Сформувати у дітей поняття про життя як найвищу цінність і здоров’я як найважливішу умову щасливого життя, формувати розуміння значимості життя у злагоді та дружбі з усіма людьми, розвивати почуття власної гідності й неповторності, вчити поважати один одного, виховувати загальнолюдські цінності.

Обладнання: Малюнок сонечка, предметні малюнки, квіточка-семицвіточка із записаними на пелюстках правилами дбайливого ставлення до здоров’я, малюнки квітів, прислів’я.

Хід уроку.

 

І. Організаційний момент.

Привітання, побажання здоров’я.

-Як приємно дивитися на вас, діти. Ви такі гарненькі, немов сонечко. Очі ваші сяють, а щічки рожевіють. Ви всі веселі і щасливі.

-Що допомагає вам почуватися добре? (Діти висловлюють свою думку, роблять висновок, що це – здоров’я.)

 

ІІ. Аналіз щоденника здоров’я.

-Які корисні справи для свого здоров’я ви робили протягом тижня?

-Які права і обов’язки має людина? Де ці права записані. І що для всіх людей вони одинакові? „Рух – це краса і здоров’я” – Чому це так?

-Коли людина щаслива?

-Від кого буде залежати здоров’я людини? (Діти роблять висновок, що людина сама плекає своє здоров’я.)

 

ІІІ. Оголошення теми і мети. Мотивація навчальної діяльності.

-Сьогодні на уроці ми дізнаємося про те, як цінувати своє життя і берегти здоров’я, щоб бути щасливим, дізнаємось, що життя – найвища цінність, а здоров’я - найважливіша умова щасливого життя.

-Чому саме ми повинні берегти своє здоров’я і цінувати своє життя?

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Вступна бесіда.

-Як ви гадаєте, хто на землі найголовніший?

-Яка людина найголовніша у світі?

-Хто вона (міркування дітей)

-Чи бачили ви її?

-Сьогодні ви зможете побачити цю людину. (Пропоную дітям підійти до столу і заглянути в люстерко. Діти, побачивши себе, повинні здогадатися, хто ж найголовніший.)

-Найголовніша людина в світі – це кожен з вас, тому що світ неповторний і різноманітний завдяки людям. Людина народжується, щоб робити світ кращим, ніж він є. Кожен може посадити на землі дерева чи запашні квіти, збудувати або прикрасити дім, допомогти товаришеві розв’язати складні завдання або приголубити, коли щось болить.

-Ви народилися на планеті Земля. Живете на білому світі серед чарівного довкілля. Поруч з вами живуть рослини, тварини. Всі прийшли на Землю для життя. І немає нічого ціннішого, ніж життя. Ось погляньте на ці малюнки.

(Розглядаємо малюнки на дошці)

Придивіться, які вони гарні, всі вони живуть серед природи, роблять для себе гніздечка, свої хатки, літають, співають, їздять, ростять своїх діток.

-Як ви думаєте, вони щасливі?

-Чому вони щасливі?

І людина приходить у світ, щоб жити серед чарівного довкілля. Бо людина теж частина природи. Сонце подарувало життя всім на землі. Люди повинні робити добрі справи, щоб усім жилося весело і щасливо, захищати світ, в якому живуть, любити його, берегти довкілля.

 

2. Робота з підручником: с. 38

-Уважно розгляньте малюнки на сторінці підручника, дайте імена дітям і скажіть, хто з дітей робить добрі справи, а хто чинить зло?

-На кого з дітей ви хотіли б бути схожими? Чому? (Діти висловлюють свої думки, роблять висновок. Чому не слід так робити?)

Тому, що людина не повинна просто так знищувати живу природу, бо все прийшло у світ, щоб жити. І ніхто не має права відбирати життя у іншого. Бо життя – це найвища цінність. І для кожного з нас дуже важливе і значуще здоров’я і життя. Тому воно має найважливішу цінність.

Бо коли здоров’я або життя втрачаєш, то все інше втрачає будь-яку цінність і вже нічого не значить

-А що таке цінність?

(Міркування дітей)

Для кожного з нас цінність є здоров’я і життя

В цьому ми зараз і переконаємось, прослухавши вірші ваших товаришів, які їх підготували на урок.

(Діти читають вірші)

 

1. Ми прийшли у світ, щоб жити

Всі на просторі земнім,

Щоб сміятись і радіти

У довкіллі чарівнім.

 

2. Бо життя – це справжнє диво.

Найцінніше над усе.

Глянь довкола! Як красиво!

Сонечко тепло несе.

 

3. Життя – це найкраща казка,

У ній, що завгодно, завжди.

Та ти не сумуй, будь ласка,

А сміло по нім іди.

 

4. Бо ти на землі людина,

Тобі відкривати світ.

І ти неповторна, єдина,

З маленьких дитячих літ.

 

5. Найвища в світі цінність – жити,

йти вдаль по вранішній росі.

Сміятись, плакати, радіти,

І дивуватися красі.

 

6. Яке це щастя в світі жити!

І відчувати смак життя.

Співати, мріяти, радіти

Й летіти в світле майбуття!

 

V. Практична частина

(Демонструю квітку)

-А чому вам подобаються саме ті квіти, які з’явилися у вас на партах. Що символізують вони?

(Діти роблять висновок. Абсолютно подібних квіток немає, але всі вони корисні.)

-Так і людей на цілій планеті немає однакових. Є мільйони інших, але такого як кожен з вас, ніде нема. Навіть коли є близнята, зовсім дуже схожі, але у кожного своє життя, свій характер. І кожний по-різному пройде свій життєвий шлях. Тому цінуйте цю унікальність.

Кожна людина унікальна і неповторна, неповторне і її життя. Та й саме життя - це велика загадка і чарівна казка.

-От уявіть собі, скільки планет обертається навколо Сонця, а на жодній немає такого життя, як на нашій планеті Земля. Скільки на небі зірочок, а чи є життя хоч десь далеко-далеко? І чи воно подібне до нашого? Ніхто цього не знає. А тому стає ще цікавіше життя, бо можна робити нові і великі відкриття. І уявіть собі, діти, що ви одного дня, коли виростите, зробите відкриття, важливе для всього людства, бо ви живете і навчаєтеся.

А якщо раптом хтось втратить життя. Його вже ніколи не буде, тож хто зробить наукове відкриття, без якого люди не зможуть обійтись в майбутньому. Тому власне життя і здоров’я треба берегти і турбуватися про нього, щоб його не втратити.

Давайте прочитаємо слова народної мудрості.

-„Найбільше багатство – це здоров’я.”

-„Без здоров’я немає щастя.”

Послухайте поради, як слід піклуватися про себе і запам’ятайте їх.

Друже, щоб здоровим бути,

Треба навички здобути.

Про здоров’я піклуватись:

Перш за все, не лікуватись,

І здружитися із спортом,

Рідко ласувати тортом,

Воду крижану не пити

І ніколи не палити.

Щоб знешкодити мікроби,

Руки мий щоразу чисто,

Не забудь щоденно їсти

Овочі і фрукти різні .

Всі вони тобі корисні.

Вранці й ввечері, мій любий,

Завжди-завжди чисти зуби.

 

-Які поради стосовно турботи про своє здоров’я ви запам’ятали?

-А що означає, діти, берегти своє здоров’я?

Сховати його кудись далеко-далеко або покласти в кишеньку чи скриньку, щоб ніхто не бачив і не знайшов його?

(Відповіді дітей)

-А яких правил повинні дотримуватись діти, щоб бути здоровим і зберегти своє життя?

(дорожній рух, протипожежна безпека, правила поведінки, коли залишаєшся сам удома)

-А які фактори впливають на наше життя? Яких правил треба дотримуватись, щоб життя було безхмарним і сонячним?

(свіже повітря, правильне харчування, фізкультура, ранкова гімнастика, руховий режим, розпорядок дня, правильний сон, особиста гігієна)

-Отож, діти, ви зрозуміли, щоб життя ваше було найціннішим скарбом, треба дотримуватись правил, про які ми сьогодні говорили.

Треба жити у злагоді і мирі з усіма, дружити один з одним, допомагати один одному у радості і у біді, завжди подати руку допомоги тому, кому вона потрібна. Тоді ви будете щасливими дітьми на Землі.

 

VІ. Узагальнення вивчених правил дбайливого ставлення до здоров’я.

А зараз, я хотіла б, щоб ви поринули у світ казок і пригодали казку про квіточку – семицвіточку.

Щоб здійснилося бажання, треба було зривати одну пелюсточку. Подібна квіточка розцвіла і в нас. Загадаємо бажання рости здоровими. А щоб воно збулося, слід добре запам’ятати і виконувати правила, записані на пелюстках квітки. Зірвемо по черзі пелюстки і прочитаємо ці правила.

Діти зривають пелюстки і читають написане.

1.Живи в чистоті!

2.Дотримуйся режиму дня.

3.Правильно харчуйся.

4.Частіше бувай на свіжому повітрі.

5.Дотримуйся правил особистої гігієни.

6.Дружи зі спортом і фізкультурою.

7.Будь здоровим і щасливим

 

VІІ. Підсумок уроку.

-Чому життя – найвища цінність?

-Чому потрібно поважати інших людей?

-Чому людина повинна піклуватися про своє здоров’я?

 

Бережіть здоров’я власне,

Поки є на це ще час.

Бо життя таке прекрасне

І воно одне у нас.

 

Вчитель початкових класів Шелест Н.М. (1 клас)

,

Категорія: Уроки | Додав: konotopnvk
Переглядів: 3955 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
блок Goo
Педпреса
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Погода
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Карта відвідувачів