Понеділок, 23.10.2017, 05:39
Вітаю Вас Гість | RSS

Конотопський НВК:
ЗОШ І ступеня-ДНЗ


Меню сайту
Категорії розділу
файли [2]
Уроки [7]
Методичні розробки уроків, презентації
Статті [3]
Доповіді, виступи
Проекти [2]
Проектна діяльність
Виховні заходи [5]
Методичні розробки виховних заходів, презентації
Форма входу
Нормативна база








Корисні сайти




























Каталоги
регистрация сайта в каталогах ремонт квартиры своими руками

Каталог статей

Головна » Файли » Уроки

Дивись, не помились. Вправи на визначення відмінка прикметників у реченні за відмінком іменника
13.11.2013, 01:15

Українська мова, 4 клас

Тема. Дивись, не помились. Вправи на визначення відмінка прикметників у реченні за відмінком іменника

Мета: продемонструвати учням тісний морфологічний зв'язок прикметника з іменником, вчити визначати відмінок прикметника у реченні за допомогою відмінкової форми іменника; розвивати мовленнєві вміння, розширювати словниковий запас учнів; виховувати любов до рідного краю.

Обладнання: картки індивідуального опитування.

ХІД УРОКУ

І. Перевірка домашнього завдання

1. Робота із вправою 222

Перевірка – індивідуальне опитування.

Додаткові питання

Від чого залежить закінчення прикметника під час відмінювання?

 Прикметники яких родів мають однакові закінчення при відмінюванні?

Як розрізнити прикметники твердої та м'якої групи?

Що ви можете розповісти про форму знахідного відмінка прикметників чоловічого роду?

2. Картки індивідуального опитування

Картка 1

Провідміняй іменники разом з прикметниками. Виділи закінчення прикметників. Визнач їхній рід.

Ясний день, ясна усмішка, ясне небо.

Картка 2

Провідміняй прикметники разом з іменниками. Визнач число і познач закінчення прикметників.

Хоробрі воїни, мужні бійці.

Картка 3

Спиши речення. Познач закінчення прикметників з основою на  твердий приголосний. Визнач відмінок прикметників.

Грамотний – видющий і на все тямущий. Мудрим ніхто не родився, а навчився. Ранній пар родить пшеничку, пізній – метличку. Дружній череді вовк не страшний. З добрим дружись, а лихих стережись.

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання

Вставте закінчення, визначте відмінок прикметників.

Нахиляє дуб висок________

серед пишн________долини

віти дуж_____і висок______

до червон__________калини.

Б.Грінченко

Запропонуйте дітям звірити результати своєї роботи з сусідом по парті. Можливе виникнення суперечностей при визначенні відмінків прикметників, особливо слів дужі, високі. Якщо проблема не виникає, вчитель сам створює її.

Як же нам розв'язати цю проблему?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

Не завжди закінчення прикметників можуть підказати відмінок. Отже, необхідно знайти спосіб визначення відмінків прикметників. Цим ми й будемо займатися сьогодні на уроці.

ІV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

Творча робота ( з дошки )

Визначте відмінок прикметників та іменників у кожному стовпчику.

Родючого (?)                                                             вітром (?)

пронизливим (?)                                                       поля (?)

зимовою (?)                                                               погодою (?)

Спробуйте поєднати іменники з прикметниками таким чином, щоб утворилися словосполучення. Визначте головне слово у словосполученнях.

Що цікавого помітили? (Відмінки іменників і прикметників збігаються.) А чи можна до іменника в орудному відмінку приєднати прикметник у родовому? Про що це свідчить?

А як це може нам допомогти при визначенні відмінка прикметника? Звірте наші висновки із правилом на с. 113.

Хвилинка чистопису

Батьківщина – це й наші пісні.

Звірте свою роботу із зразком на с. 113.

Підкресліть буквосполучення, які у вас вийшли не дуже добре.

Спробуйте їх прописати каліграфічно ( п'ять разів).

Знайдіть підмет і присудок. Що цікавого помітили? (Присудок виражений іменником.) Визначте відмінки іменників.

Поширте речення прикметниками.

Як ви вважаєте, у якому відмінку стоять ці прикметники? Чому?

V. Закріплення та систематизація знань

1. Вибірковий диктант

- Виберіть із речень і запишіть словосполучення «іменник + прикметник». Визначте рід, число і відмінок прикметників.

Від щирого слова світ радіє. На похиле дерево і кози скачуть. Хто чисте сумління має – спокійно спати лягає. Чужим добром не збагатієш. Доброму слову ціни немає. У дірявому глеку вода не втримається.

Розкажіть, як ви визначали відмінок прикметників.

А що цікавого помітили? (Збігаються ще рід і число.)

2.Технологія. Ажурна пилка

Учні отримують різнокольорові фішки у вигляді різних чотирикутників.

Учні об'єднуються за кольором фігур у «домашні» групи, одержують картки і виконують завдання.

Група «Червоні»

1. Що таке прикметник?

2 Серед поданих слів вибрати і підкреслити прикметники: солодощі, красивий, зелений, писати, сніг, яскраве.

Група «Зелені»

1. Як змінюються прикметники?

2. Визначити рід прикметників: апетитна, гарячий, вірна, охайний, надійна, рідне, економне.

Група «Жовті»

1. Як змінюються прикметники за числами?

2. З прикметників в однині утворювати прикметники в  множині :

  добра-… ,   ясний-… ,       живе-… ,  чиста-… , мила- …  .

Група «Сині»

1. Які закінчення мають прикметники ч.р., ж.р., с.р. у називному відмінку однини?

2. Визначити рід прикметників: домашній, смілива, яскравий, блакитне, рідна, дороге.

Учні об'єднуються за формою фішок – геометричних фігур в «експертні групи», у яких кожний доносить до інших повторений матеріал.

Учні повертаються в «домашні» групи і виконують завдання: скласти будиночок «Прикметник».

VI. Домашнє завдання

Правило на с. 113, вправа 225, повторити словникові слова.

VII. Підсумок  уроку

Метод «Незакінчене речення»

Відмінок прикметника залежить від…

Щоб визначити відмінок прикметника, треба…

 

Вчитель. Шелест Наталія Миколаївна

 

Категорія: Уроки | Додав: Apis
Переглядів: 2771 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
блок Goo
Педпреса
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Погода
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Карта відвідувачів