Вівторок, 21.11.2017, 07:35
Вітаю Вас Гість | RSS

Конотопський НВК:
ЗОШ І ступеня-ДНЗ


Меню сайту
Форма входу
Нормативна база








Корисні сайти




























Каталоги
регистрация сайта в каталогах ремонт квартиры своими руками

Періодичні видання для молодших школярів

Тема. Періодичні видання для молодших школярів.

Мета: ознайомити дітей з поняттям «періодичні видання»;

показати різницю між книжками та журналами і газетами та сформувати уявлення про те, як треба правильно читати журнали і орієнтуватися в великій кількості друкованої продукції сьогодення;

виховувати бережне ставлення дітей до друкованого слова як продукту творчої праці людини та допомогти дітям побачити красу цієї праці в її різних проявах.

Обладнання: виставка журналів та газет, макет журналу , надруковані завдання.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: розповідь-бесіда з елементами гри

План уроку

1.Оргмомент (1 хвилина)

2.Мотивація (2 хвилини)

3.Актуалізація опорних знань (3 хвилини)

4.Викладення нового матеріалу : (10 хвилин)

а)слово бібліотекаря:

-розповідь про те, що таке „періодичні видання";

-чому і для чого треба читати газети і журнали;

-хто, де і як створює газети та журнали;

б)бесіда з учнями:

-які газети та журнали ми знаємо?

-на які показники видання треба звернути увагу, тримаючи в руках газету чи журнал:

назва,

підзаголовок,

періодичність видання (№, місяць, рік),

-як періодичні видання потрапляють до нас з вами (передплата):

-різноманітність друкованого матеріалу;

-особливості кожного видання;

-як читати газету і як - журнал;

-читання журналу:

обкладинка, ілюстрації, розділи, художні твори.

5.Практична робота: (20 хвилин)

а) розгляди журналів «Пізнайка» і «Барвінок»:

-назва, підзаголовок, рік, №, місяць;

-особливості цього віщання;

-що найбільш зацікавило в цьому журналі?

-що найбільш сподобаюсь?

б) створення усного журналу.

6.Домашнє завдання. (1 хвилина)

7.Підведення підсумків. хвилини)

Хід уроку

1.Оргмомент (1 хвилина)

2.Актуалізація опорних знань:

Діти, сьогодні у нас з вами знову бібліотечний урок. А про що ми взагалі ведемо мову на бібліотечних уроках?

-Про книжки.

-Про будову книжки.

-Про те, де і як і хто робить книжки.

Діти, а хто пам'ятає, які були книжки, коли тільки з'явилися?

Хто перший надрукував книжку на Україні?

Люди яких професій беруть участь у створенні книжки?

3.Мотивація:

Діти, а як ви думаєте, потрібні нам з вами бібліотечні уроки?

А для чого вони потрібні?

(щоб діставатись нових знань; щоб знати, як треба поводитись з книжками; щоб ви могли вільно орієнтуватись у нашому світі.)

Саме для цього ми сьогодні з вами зустрілись. Але сьогодні ми будемо говорити не про книжки, а про, можна сказати, їхніх менших братів.

4.Тема нашого сьогоднішнього уроку «Періодичні видання для молодших школярів»

а) слово бібліотекаря:

А що таке, діти, періодичні видання?

Це газети та журнали, які приходять до нас кожен день.

А чому газети та журнали називаються «періодичні видання».

А це, діти, тому що певна їх кількість друкується, виходить протягом певного часу. Наприклад, газети виходять 2-3 рази на тиждень, а журнали - 1 -2 рази у місяць і протягом року виходить визначена кількість номерів газети та журналу. Наприклад, 12 номерів на рік.

Ми отримуємо газету або журнал , розгортаємо його. Які новини?

В газетах та журналах ми можемо прочитати, що трапилось в світі, .що з'явилося нового, цікавого.

б) бесіда з учнями:

А як ці новини потрапляють у газету, журнал? Коли ми з вами, діти, говорили про тих, хто створює книжки, ми згадували людей багатьох професій. А до речі, діти, люди яких професій беруть участь у створенні книжки? (відповіді дітей).

Так, всіх цих людей ми можемо згадати, коли говоримо про створення газет та журналів. Та ще до них додати репортерів, журналістів, кореспондентів. Вони знаходяться в різних країнах нашої великої планети Земля, фіксують цікаві, надзвичайні новини і надсилають телеграфом, по телефону,  через супутниковий зв'язок до своїх редакцій, де редактори обробляють надані матеріали і друкують їх у своїх виданнях. Запитання до дітей:

-А які взагалі, діти, газети та журнали ви знаєте? (діти називають газети та журнали)

Молодці, ви багато знаєте різних газет та журналів. У нас у бібліотеці е деякі з них, ось подивіться на виставці е декілька примірників дитячих видань.

Ось ми з вами тримаємо в руках примірник журналу. На що треба звернути увагу , коли ми беремо до рук журнал?

-Назва.

-Підзаголовок (про що він говорить?).

-Періодичність видання (№, місяць, рік).

Як періодичні видання потрапляють до нас додому? (купуємо, передплачуємо)

Зараз ,діти, у нас дуже багато друкованої продукції, тому треба уважно дивитись, що читаєш , навіщо читаєш те , а не інше. Треба вибрати для себе, що тебе зацікавить найбільш. Газети та журнали треба читати по-різному: газету необов'язково читати всю, можна тільки переглянути її і вибрати найцікавіше. Журнал треба продивитись уважно, повільно. Читати його треба не поспішаючи. Спочатку переглянути обкладинку, звернуть увагу на ілюстрації, розібрати, які в ньому є розділи , які художні твори надруковані в журналі.

5. Практична робота.

а) в дитячих журналах є багато цікавих розділів: це і казки, і загадки, і поезія для дітей, і вірші , які написали самі діти, і смішинки-веселинки, і ігри, веселі задачі, кросворди тощо. Журнали тим і відрізняються від книги, що в ньому багато різноманітного матеріалу, запропонованого багатьма поетами та письменниками. Але окремий журнал може бути присвячено окремим темам.

Так , наприклад, у журналі «Пізнайка». Візьмемо до рук номер цього журналу і уважно роздивимось його. На обкладинці ми бачимо номер, рік, місяць, назву.

А ще кожен номер має свій підзаголовок. Наприклад, мій номер - колисковий. А подивіться , діти, які у вас номери. Так що всі його різноманітні розділи будуть на зазначену тему: і вірші, і оповідання, і казки, і загадки, і приказки, і кросворди та ігри тощо.

Порівняємо із журналом «Барвінок». Тут надається різноманітний матеріал. Тільки він скомпонований в певні рубрики, (діти розглядають журнали)

б) давайте , діти , спробуємо створити свій журнал. Що для цього потрібно? (розглядаємо разом макет журналу).

-Що є на макеті? (№ рік, місяць, підзаголовок)

-Про що я забула, створюючи макет? (про назву)

-Давайте разом вигадаємо назву журналу (діти вигадують назви )

-Перша сторінка нашого журналу - „Поетична";  а що ми надрукуємо на цій сторінці? (діти читають вірші, бажано про книжку, можуть прочитати власні вірші);

-Друга сторінка нашого журналу - „Загадкова" (діти загадують загадки);

 

-Третя сторінка „Казкова" (читають власну казку або оповідання);

-Четверта сторінка - „Фольклорна" (розказують прислів'я та приказки)

-П'ята сторінка - „Кросворд" (розгадують)

-Остання сторінка присвячується святам, які наближаються (Новий рік, Різдво)

-Ось ми з вами створили власний журнал, але в ньому поки що немає ілюстрацій.

6.Тому вам буде цікаве домашнє завдання: намалювати малюнки до кожної сторінки нашого журналу.

7.Підсумки уроку.

 

-Про що , діти, у нас з вами був сьогоднішній урок?

-Що нового ви дізналися на цьому уроці?

-Що називають періодичними виданнями?

-Навіщо потрібно читати журнали та газети?

-На що треба звертати увагу, читаючи журнали та газети?

-Оцінка роботи учнів на уроці.

 

Література :

1.  Основи библиотековедения. -М.: Просвещение, 1990. - 275 с.

2.Библиотечно-библиографические знання - школьникам. - М.: Книжная
лавка, 1989.-216с.

3.Учбово-тематичний план занять з основ бібл.-бібл. знань. -К.: МінОсвіти УРСР, 1986.- 34 с.

4.Книга вчить , як на світі жить. - Суми: Слобожанщина. - 1996. - 150 с.

5.Журнали: „Пізнайка" (2001 р.)

6. „Барвінок" (2001р.)

7.    „Світ дитини" (2001р.)

8.    „Велика дитяча газета" (2001 р.)

9.    Зірка Ч2001р.)

Пошук
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
блок Goo
Педпреса
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Погода
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Карта відвідувачів